lovet

0kommentarer

 
Sista collaget är på hur lägenheten där vi bodde såg ut. Det finns som ni ser två bilder som är likadana, alltså på soffan och de. Det är en bild på hur det såg ut när vi vart där någon dag.. hahah rätt så stökigt. Och sen en bild på hur det såg ut  när vi städat. Hur som helst, tänkte berätta om stockholm och sen resten av lovet. For ju med Johanna på torsdag morgon, så var ledig från skolan torsdag och fredag. Vi tog buss dit vilket var rätt mysigt, vi hade hela bak raden typ halva resan så då typ låg vi ner men sen kom det några som satte sig där.. Men det var iallafall mysigt. Dock vart det lite jobbigt i slutet eftersom vi var tvungna att sitta i bussen typ två timmar extra då det var någon olycka på e4 så inga bilar eller bussar kunde komma förbi osv. Men vi kom till stockholm vid åtta-nio någongång och mötte då upp micke, han som äger lägenheten och fick nycklarna och fixade tunnelbanekort och så. Vi bodde i tulling vilket ligger ca 20 minuter med pendeltåg från stan. När vi kom till tullinge så hade vi gps grej i mobilen och skulle hitta till gatan och lägenheten. Vi gick en bit och sen så virrade vi omkring ett tag tills vi frågade en tjej och hon visade vart vi skulle. Det visade sig att det var där vi hade gått först hahaha. Lägenheten var såå fin och mysig och altanen var riktig mysig! På fredagen så vaknade vi vid nio tror jag, fixade oss, köpte frulle och så for vi in till stan. Tog ett tag att hitta till plattan eftersom vi gick fel väg haha. Men det gick bra till sist. Gick runt på stan och hittade en massa, åt lunch och sen vid fem/sex så gick vi och köpte lite mat och frukost och så for vi "hem". Vi båda hade så sjukt ont i våra ben, fötter och rygg eftersom vi gått runt hela dagen. Men det var det fan värt! Shoppade för nästan 1000 kr redan första dagen. Sen åt vi middag och satt i köket resten av kvälls timmarna. Det var jätte mysigt, köket och matbordet var separata. Så vi typ låg på köksgolvet och satt på köksbänken. När jag blir äldre och flyttar hemifrån ska jag hitta en lägenhet med ett litet mysigt kök, det ska vara mitt häng out place. Vi kollade videos, snackade, snapade och hade det bara allmänt mysigt. På lördagen så for vi in till stan igen och fortsatte shoppa, vi hittade nu direkt till plattan och själva centrum. Vi skulle till dm retro som då inte ligger mitt, mitt i stan utan det är ju lite distans så vi gick en bit men denna gång hittade vi direkt utan att virra omkring med gps'n. Anja från paradise hotel jobbade där men vi ville inte fråga om vi fick ta en bild eftersom hon jobbade. Fortsatte iallafall shoppa och sen vid tre/fyra for vi hem igen för att äta och fixa oss. Sen vid halv sex eller något så for vi tillbaka till stan och byte pendeltåg och så for vi till tele2 arena och hittade våra platser och så. Dock startade inte avicii förens nio. Det hade ju varit en konsert med han på fredagen också och då hade massa folk hoppat över stängslet till dansgolvet och varit där istället, det är 18 års gräns på dansgolvet för er som inte visste det. Så jag och johanna tänkte först att vi också skulle göra det. Men på fredagen hade det varit jätte få vakter men på lördagen hade dom typ tre dubblat dom just för att så många hade hoppat över stängslet så det var typ 30-40 vakter på varje sida så det var typ omöjligt.. Vi såg massa som försökte men bara ett gäng på typ 3 pers klarade sig medan resten blev tagna. Men konserten var skit grym!! all musik blir sååå mycket bättre live, det blir en helt annan känsla. Vi bestämde oss iallafall för att gå från konserten typ 20 minuter tidigare vilket var ett smart val eftersom folk, som gått när konserten var slut, inte hade kommit hem förens typ 2 på natten eftersom pendeltågen och allt vart helt fulla osv. På söndagen for till stan igen och shoppade mer och så for vi väll hem vid fem eller något sånt, igen med jätte ont i fötterna. Blev lite mer kökshäng och sen städade vi lite och typ diskade och åt mat, duschade och så. På måndagen så städade vi klart och packade och så for vi in till stan vid 12 eller så. Lämnade in våra väskor på åhlens och så for vi till östermalm och lämnade igen nycklarna till Micke. Sen tog vi flygbussen till bromma, checkade in våra väskor och sen satt vi där i typ 2 timmar tills planet lyfte. Åh jag älskar att flyga och packa också för den delen. Packa gillar jag för det känns som man är på väg någonstans, bort från allt och ba dra haha.Och flyga typ samma sak, älskar när man precis lyfter, känslan i magen är oslagbar! Känns som när man åker frittfall på tivolin. Och när planet precis landar, alltså när hjulen precis landar på marken. 
Var dock lite ledsen och det var en lite nedstämd stämning under Måndagen just för att vi skulle hem.. eller ja, Stockholm är mitt hem haha. 
 
Hahah började skriva massa som har med det här och göra fast ändå inte men så kände jag att det blev otroligt mycket text så tar det i ett eget inlägg.
 
Resten av lovet? Tisdag skulle jag vara med en men ingen av oss hörde av sig så var bara hemma och såg film och tog det lugnt. I Onsdags var jag med johanna och skulle va med en, fast sen blev det inte så och sen skulle vi va med nå andra fast ah sen orkade vi inte så vi satt bara och chillade och så. I torsdags minns jag fan inte vad jag gjorde.. hahah har så himla dåligt kortminne. I Fredags så var jag med astrid och samira och myste, såg film och pratade. I Lördags så var jag med Astrid och Madde och vi gick typ runt på stan och sen satte vi oss och pratade om just det jag ska skriva om i nästa inlägg, men mer om det då. Idag så var jag med astrid igen, for till stan och köpte en pressent och sen for vi till henne och snackade om en sak som kanske händer senare i mars. Kan inte skriva så mycket eftersom vissa inte får se det;)
Skola imorgon.. vill verkligen inte. LÄNGTAR TILLS JAG BLIR PENSIONÄR! så himla skönt. ingen skola, inget jobb. Bara jag och min man. Resa, heela tiden!!! Och så vara med barnbarnen hahahah.. nej men seriöst, längtar verkligen tills jag går i pension. Fast vem vet hinner kanske dö innan det hinner hända med tanke på att dom vill höja pensions åldern mer och mer.. aja vart ett himla långt inlägg nu men stockholm var iallafall höjdpunkten på året hittills och vill verkligen hem igen.. förhoppningsvis till sommaren!
puss

Kommentera

Publiceras ej