Svar på frågestund del 2

0kommentarer

Om du fick en miljon och fick behålla dom i en vecka vad skulle du göra?

Åh jag skulle ta första bästa plan till USA, New York med mina bästavänner. Shoppa loss som in i h-vete och sen flyga vidare till hollywood. Shoppa som faaaan och så dra vidare till Los Angeles. Checka in på hotell i en månad, all inclusive och betala flygbiljett hem om en månad för mig och mina vänner. Shoppa loss som fan sista dagarna och sen skulle jag de andra tre veckorna bara chilla vid poolen eller havet och leva livet!!

 

är du mammas flicka eller pappas flicka? 

Jag är nog pappas flicka:)

föredrar du att va hos din pappa eller föredrar du att va hos din mamma, isf varför? 

föredrar nog att vara hos pappa, gillar mitt rum mer där osv

vem älskar du mest av dina föräldrar? 

Älskar mina föräldrar lika mycket 

har du bättre rellation med din mamma eller pappa?

Har nog bättre relation med min pappa skulle jag säga

en låt som får dig att bli glad?

Åh den var svår, det är lite olika men Veronica maggio låtar får mig alltid på bra humör. Har så mycket minnen med dom låtarna haha.

 

favorit plagget i garderoben?

Hm.. har några stycken bland annat mina jeans som pappa köpte i gran canaria, min mössa från carlings, mina vinröda skor från h&m, mina bruna boots som jag fick av emma nyman, min nya jeans väst, mina två favorit jeans shorts från bikbok och ginatricot och såklart mina bacis hoodies, vinröd och svart.

10 plagg du verkligen vill ha nu/till sommaren?

Finns så mycket men, vita stickade shorts, levis shorts, converse, skinn jacka, militärmönstrad jacka, nya svarta jeans, buister, fransväska, snygga tishas, trashade shorts med nitar, drömfångare halsband.

Måste ha plagget till sommaren?

oj bara ett.. blir jävligt svårt! vill så gärna ha allt som jag nämnde åvanför.

Saker som du stör dig som vissa gör?

de beror helt på vilket humör jag är på. Men folk som tror att dom är bättre än alla andra, folk som skryter och folk som är flera i grupp som går på en som är själv. sjukt fegt.

Dröm plagg? 

Det skulle nog vara en kenza skinn jacka eller jeffrey campbell skor.

 

Dröm yrke? 

vet inte riktigt men skådis, åklagare, jornalist eller författare är vad jag vill just nu iallafall.

5 saker du vill göra när du blir 18?

fyller ju år just efter sommarlovet men tänker då spendera sommarlovet innan jag fyller 18 som att jag är 18 så, here we go.

1. Året jag fyller 18 vill eller nej SKA jag fara till tomorrowland!

2. Sen planerar jag och Mia även att spendera lite tid av den sommaren i Turkiet tillsammans då hennes föräldrar har en lägenhet där så vi bor ju gratis bara mat och sånt vi betalar.

3. festa såklart!

4. tatuera mig ska jag absolut göra!

5. skaffa körkort och bil.

vad ska du göra i sommar? 

Ska till turkiet, ska vara brudtärna på min pappa och låtsasmammas bröllop, ska till Island och hälsa på min släkt och annars ska jag nog bara umgås med vänner, sola och bada och bara leva livet. Som det ser ut just nu blir det inget sommarjobb då jag inte fixat något och det är lite svårt med tider osv eftersom jag ska utomlands. Jag och Johanna ville också åka till Göteborg/Stockholm men tror dock inte det blir av eftersom jag nu får mitt barnbidrag och måste ha fickpengar till turkiet och island så har nog inte råd tyvärr.

Drömresa?

Min absoluta drömresa är till USA! Helst till New York eller någonstans i Kalefornien eller Miami. Men egentligen vart som helst i USA går bra! Dock vill jag resa över typ hela världen! och några andra resemål som jag gärna skulle vela fara till är England, någonstans i Afrika typ Tanzania, Italien, Paris, Bahamas, Tokyo, Thailand, Mallorca, Dubai och såklart Australien!! Och så resten av världen haha.

 

och vad ska du/vill du göra där, glömde fråga de i andra frågegrejskommentaen :)

var kommer du befinna dig år 2014 och vad ska du/vill du göra den sommaren?

Början av år 2014 kommer jag att gå andra terminen på gymnasiet. Kommer vara 16, wiho! Förhoppningsvis fått massa nya vänner osv. Kommer befinna mig i Umeå eftersom jag endast sökt gymnasium här. Har ingeeen aning om var jag kommer göra under sommaren. Vill såklart utomlands, förhoppningsvis med någon/några vänner. Tror dock inte det kommer hända då jag inte tror jag skulle ha råd eller om jag skulle få. Annars tror jag nog att jag bara skulle vara med massa folk, bada, sola, grilla och sånt som man gör på sommarlov. Och sen fyller jag 17 och börjar andra året på gymnasiet.

var kommer du befinna dig år 2015 och vad ska du/vill du göra den sommaren? 

17 bast, andra terminen andra året på gymnasiet. Kommer somsagt fortfarande befinna mig i Umeå. Under sommaren ska jag förhoppningsvis att befinna mig ett tag i Turkiet med Mia, chilla i solen, bada, drinka drinkar och shoppa. Sen SKA jag i slutet av juli fara till Belgien med härliga vänner för att fara på tomorrowland!! Supa som fan, dansa och hoppa till all musik, skratta, få nya vänner och ha super kul helt enkelt. Sen fyller jag, det efterlängtade nummeret ARTON!!!!!! Så jävla najs asså! Sen hoppas jag verkligen att jag får fara som utbytesstudent till USA. Tror inte det kommer bli av i och med att de är så dyrt men man kan ju alltid drömma. Skulle vara heeelt underbart.

var kommer du befinna dig år 2016 och vad ska du/vill du göra den sommaren?

Som sagt kommer jag förhoppningsvis att befinna mig i USA som utbytesstudent, om inte går jag sista året och sista terminen i gymnasiet och sen tar jag STUDENTEN!!!! under sommarlovet kommer nog, om jag har råd att fara utomlands med vänner. Dricka kommer jag då verkligen göra och så allt annat som hör till sommaren. Sen ifall jag var utbytesstudent så måste jag ju gå om sista året i gymnasiumet med 98or men det skulle det absolut vara värt. Om inte så kommer jag nog att förhoppningsvis jobba någonstans i något år innan jag börjar universitetet eftersom jag inte tror att jag ska börja universitetet direkt utan ta ett år "off". Om jag går universitetet direkt så kommer jag förhoppningsvis gå i Stockholm eller Göteborg om jag kommer in och om inte så går jag väl här i Umeå. 

vars vill du bo när du blir stor? 

Allra helst skulle jag vela bo i Los Angeles eller någon annanstans i Kalefornien. Eller ja.. i USA överhuvudtaget. Annars skulle det inte vara helt fel att bo i Italien eller Engeland för den delen. Om inte jag flyttar utomlands så kommer jag definitift att bo i Stockholm eller Göteborg! kommer inte vara kvar i Umeå iallafall.

vill du ha en/flera tatueringar, isf vad och vars?

Åh ja jag vill ha tatueringar. Inte riktigt bestämmt vad än men skulle vela ha på handleden en drömfångare och texten "live your dreams" eller "fulfill your dreams". Sen vill jag också ha en tatuering där det står "fall seven times stand up eight" eller "when life gives you a hundred reasons to cry, show life you got a thousand reasons to smile" vet inte riktigt vars dock, kanske på sidan vid revbenen. "you only live once" kanske i nacken. "stay strong" på armen, liknande den kenza har. "What goes around comes around" antingen runt handleden eller som ett infinity märke. och så sist men inte minst, den som betyder mest. Vill ha en tatuering på vänstra bröstet, när mitt hjärta där det ska stå "mamma pappa syster". den sistnämnda ska jag absolut göra!

 

Kommentera

Publiceras ej