Helgen och Tidaholm

0kommentarer

hejhopp! Nu är det ju höstlov, äntligen! I helgen så var jag på fredagen med Samira, Helin, Jakob, Emma och Johnny, vi gjorde inte så mycket men kul hade vi. Sedan på Lördag så var jag under dagen bara hemma och tog det lugnt men på kvällen så var jag med Mia och så for vi på bio och såg Ted. Den var skit bra! Sedan på Söndagen var jag mest bara hemma och sov och som vanligt såg film haha. På Måndagen så var jag hemma och packade och fixade, sen for jag till stan och shoppade med mamma, köpte en jätte mysig grön hoodie från bikbok och så lite hårspännen och hårsnoddar, en vit tubsjal, koss hörlurar och mobil vantar som är skit bra nu när det är så jävulskt kallt ute! Sen var jag med Mia, Alexandra och så en snabbis med Amelie, Liv och Signe. Sen for jag och Mia till mig och så packade jag klart och hon hämta sin godispåse och så råkade hon ta sönder min dator, hahah men hon (jag) lyckades laga den sen. Sen så for jag ner till stan igen och hoppade på tåget mot Stockholm. Första gången jag åker tåg helt själv, inte så himla roligt faktiskt..:(  tåget gick 22:35 från Umeå C och så var den framme i Stockholm cirka 06:35. Sen så gick jag upp till där alla affärer och sånt är och köpte en chai latte på espresso house, dock kan jag säkert säga att umeås chai latte är myycket godare! Sen gick jag till perongen där det andra tåget mot göteborg/skövde gick och så väntade jag där en stund. Tåget gick 07:10 från Stockholm och var framme i Skövde 09:10 ungefär. Så kom Louise och mötte mig där och så tog vi bussen till Tidaholm där hon bor nu. Så igår (Tisdag samma dag jag kom fram) så gjorde vi inte så mycket, vi gick mest runt här i Tidaholm och pratade. Var skit trött eftersom jag hade sittplats i tåget och bara hade kunnat sova cirka en och en halv timme så jag somnade ungefär sex här och så vaknade jag ungefär tio idag. Idag har vi gått på marknad, fick med mig en ny hoodie och en jack/hoodie, och såklart 10 munkar. Åh jag älskar munkar!! speciellt tivoli/marknads munkar! Hahah. Sen så vart vi ute låsta i kanske en timme för louise hade glömt nyckeln där inne och hennes mamma var på jobbet och hennes låtsas pappa var och gjorde ärenden. Sen så vart vi hungriga så vi gick och köpte pizza och när vi kom tillbaks så hade hennes låtsas pappa varit där men sen gått ut igen för mer ärenden.. och hur vi vet det är för att Louise hund ikaros tog han med sig när vi var och köpte pizza. Så då satt vi där ytterligare typ en halv timme och åt pizza och bara chilla, haha. Men nu ska vi se film, blir först Sinister och så får vi se om det blir nå fler sen. Vet inte om så många orkade läsa allt menmen. puss
 
 
 
kommer massssor av bilder när jag kommer hem! Tar tåget på Lördags morgon så är jag hemma på Lördags kväll, samma dag som pappa och britt kommer hem. 

Kommentera

Publiceras ej